FONDORLATOS GONDOLKODTATÓ TÁRSASJÁTÉKOK-
MATEMATIKAI ÉS LOGIKAI JÁTÉKOK KÉSZÍTÉSE
+ BOX című képzésünk hallgatói véleményei


FONDORLATOS GONDOLKODTATÓ TÁRSASJÁTÉKOK-<br>MATEMATIKAI ÉS LOGIKAI JÁTÉKOK  KÉSZÍTÉSE <br>+ BOX

FONDORLATOS GONDOLKODTATÓ TÁRSASJÁTÉKOK-
MATEMATIKAI ÉS LOGIKAI JÁTÉKOK KÉSZÍTÉSE
+ BOX




Hallgatóink minden képzés végén anonim értékelő űrlapot töltenek ki, amelyben számokkal és szövegesen jellemzik, értékelik továbbképzéseinket. A lenti értékelések a teljesség igénye nélkül, de szerkesztetlenül kerültek weboldalunkra. Köszönjük, hogy a kérdőív kitöltésével hozzájárultak képzéseink fejlesztéséhez és sikeréhez.


Jelenleg az alábbi városokban indul:

ONLINE TANFOLYAM (Folyamatosan indul)
A részletek itt: >>


A képzés értékelései

A véleményeknél a jelenlegi, és a korábbi más akkreditációs számmal rendelkező, de hasonló megnevezésű, és tematikájú továbbképzéseink értékeléseit is megjelenítjük!



2024. évből:

1. ÖSSZESSÉGÉBEN MI A VÉLEMÉNYED A TOVÁBBKÉPZÉSRŐL?

- Egy nagyon komplex továbbképzés volt. Mind a gyakorlati, mind az elméleti rész teljesen érthető és megoldható volt annak ellenére is, hogy online volt. Véleményem szerint ez egy nagyon jó dolog, hiszen a munkából sem kellett kiesni és a játékok elkészítésében még a gyerekek is segíteni tudtak. Sok információt, tudást kaphattunk, amit játékosan, akár minden nap is tudunk a gyerekkel játszani.

- Jól összeállított játékok, könnyen követhető videók segítségével, könnyen el lehetett készíteni.

- Alapos, jól szervezett, minden támogatást megadó inspiráló tanfolyam

- Sok új ismerettel, rengeteg hasznos ötlettel gazdagodtam, amit a gyerekek játékos fejlesztése során hasznosítani tudok.

- Jól megszervezett, a tematika átlátható, követhető. Szép, igényes eszközök voltak biztosítva. A képzés alatt megismert játékok akár új alapokra is helyezhetik a matematikai tevékenységeket, továbbgondolásra teljes mértékben alkalmasak.

- Csoportunk legkedveltebb tevékenységei közé tartozik a vizuális tevékenység. A gyerekek érdeklődőek és nyitottak iránta. A zavartalan munkavégzéshez mindig biztosítjuk a megfelelő helyet és az időt. A játék készítése szempontjából egy-két nappal előtte a beszélgető kör során már tudatosan irányítottam a beszélgetést: „ki milyen házban lakik, kinek milyen ház tetszik?”. Az asztalok összetolása, viaszos vászonnal való leterítése, eszközök előkészítése, elérhető helyre rakása már felhívja a gyerekek figyelmét, előzetes tapasztalatuk alapján tudják, hogy vizuális tevékenységre készülünk. Ráhangolódunk a munkára a szokásos kéz és ujjtornával, a gyerekkel közösen felidézzük a lakhelyünkről folytatott beszélgetésünket. Lehetőség biztosítunk az egyéni megnyilvánulásra, tapasztalatokra. Bemutatom az „Édes otthon„ társasjáték elkészítéséhez szükséges eszközöket. A gyerekek figyelmét rögtön felkeltik a kedves kislány és kisfiú figurák. A gyerekek nemcsak matematikai, hanem szinte minden tevékenységi területen alkalmazzák. A szerepjáték során a csoportban található babaház kis lakóit a babás kártyák használatával bővítették, bábozás alkalmával a mágneses táblán is bevonták eszközként. Az alaptáblát, a ház formáját saját elgondolásuk alapján használják a mindennapi tevékenységeikhez: konstrukciós játék során tervrajzként használják, a logikai készlethez való feladatokhoz a gyermekek ötlete alapján vontuk be. A kisház és a kártyák kiváló segédeszközként szolgál a balról jobbra haladás automatizálódásához. Jó pár gyermeknél ez gondot okoz, azonban a változatos módszerek és eszközök használatával jobban odafigyeltek és rögződött a gyerekekben.

- Nagyon örültem, hogy részt vehettem a tanfolyamon. Nagyon tetszett a sok színes anyag, eszköz, amivel dolgozhattam. Nagyon jó volt, hogy mindenhez volt sablon, útmutatás, mappa, ami megkönnyítette a munkámat. Mappába rendezve átláthatóbbak a játékok.

- Örülök, hogy végül úgy alakult, hogy lehetőségem adódott részt venni ebben a képzésben, online formában. Nagy előnye volt, hogy szabadon oszthattam be az időmet, a saját tempómban haladhattam. Nagyon jó ötlet, hogy egységcsomagban, tematikusan szétválogatva, témakörök szerint kaptam meg az összes segédanyagot a játékok elkészítéséhez. Igényes, jó minőségű alapanyagokból, esztétikus, játékra inspiráló játékgyűjteményt tudtam elkészíteni. A továbbképzés tematikája gondolatébresztő volt számomra, megváltoztatta a szemléletmódomat, jó fejlődési lehetőséget adott a munkámhoz.

- A játékkészítés eszközei gondosan lettek összeválogatva, öröm volt velük dolgozni. A vidám, élénk színek jó kedvre derítettek alkotás közben. Tetszett, hogy minden játékhoz volt sablon és minta, ezzel is megkönnyítve a játékkészítést. A játékokat könnyedén el tudtam készíteni, nem okozott nehézséget. Nagyon jó, hogy a végén minden játékot le lehet laminálni, így sokáig megmaradnak és többször felhasználhatóak. A videókban a játékszabályok érthetően voltak elmagyarázva könnyen játszható minden korosztállyal.

- Számomra nagyon hasznosnak bizonyult a továbbképzés a változatos, kreatív és esztétikus játékaival. Megfogott a gyakorlatiassága, jól szervezettsége, a kapott „dolgozós doboz”, valamint a jelentkezés, lebonyolítás és értékelés gyorsasága és a hozzá kapcsolódó kommunikáció korrektsége.

- Sok jó, a gyakorlatban használható játékötletet kínál ez a tanfolyam. Az online képzés is jól követhető, érthető, érdekes. Minőségi alapanyagok.

- Tetszett ez az online tanfolyam is, sok új ismerettel bővült a tudásom, illetve még tudatosabban tudom majd ezen a területen is fejleszteni a gyerekeket. Ugyanakkor nagyon hiányzott a tanfolyamvezető, Gabi kedves személyisége, pozitív kisugárzása, visszajelzései, biztatása. Szeretnék még találkozni vele, részt venni valamikor egy jelenléti tanfolyamon!

- Néhány gyermek reflexió: „Imádom ezt a játékot!” „Játsszuk még!” „Ez egy kézműves játék lesz?” Kolléganőm ajánlására jelentkeztem a tanfolyamra és sok jól használható ötletet és módszert kaptam. A gyermekek életére a digitális világ egyre nagyobb hatással van. Érdeklődésük felkeltése, figyelmük megtartása változatos módszertani eszköztárat igényel. A matematikai és logikai játékkészlet hasznos segítség munkámban.

- Többször jártunk már az Alap továbbképzésein, mindig szerettük/szeretjük. Én e jelenlétit jobban, de ez az online is nagyon klassz, mert igazodhatok a saját időbeosztásomhoz. A játékötletek nagyon tetszenek, a játékvariációs lehetőség szinte számtalan, oviban is remekül hasznosítható.

- Nagyon örülök, hogy elkezdtem ezt a tanfolyamot, sokat tanultam a játékok elkészítése során, lehet, hogy ezt most nem is tudtam ebben a dolgozatban olyan jól visszaadni. Élmény volt minden perce, és tényleg úgy volt, ahogy mondtad is a videók alkalmával, hogy beindul az újra gondolás lehetősége a gyártási folyamat közben. Nagyon sok játékot készítek a nevelési év közben a gyerekeknek a különböző projekteknek megfelelően. Sok újra hasznosított játékom van, mert zöldóvoda miatt erre is figyelnünk kell. Szeretek játékokat készíteni a különböző korosztályomnak. Nagyon szépen köszönöm, hogy részese lehettem ennek a tanfolyamnak.

- A továbbképzés anyagainak feldolgozása, a játékkészítés során, sokat változott a szemléletem. Megismertem és magaménak is vallom, hogy egy játék, bővíthető, fejleszthető, változatosabbá tehető. Egy játék tovább gondolásának csak a saját képzeletünk szab határt! Kreativitással, a szabályok változtatásával érdekesebbé tehetők. Törekednünk kell a gyerekek figyelmének és érdeklődésének fenntartására erre nagyon jó lehetőség, hogy már a játékkészítésébe is bevonhatjuk őket. Nagy sikerélményt adott nekik és nagyobb izgalommal játszották ezeket a játékokat, mint a vásárolt társasjátékainkat. A fenntarthatósági szemlélet alakításában is szerepet játszik a saját készítésű játékok megszerettetése a színes, csábító, sokszor túlárazott játékbolti játékokkal szemben.

- Nagyon örülök, hogy részt vettem ezen a képzésen, élmény volt minden perce. Beterveztem, hogy a többi képzést is szeretném elvégezni. Az elkészített játékokkal és játék ötletekkel örömmel kezdem a következő nevelési évet. Mindennap vártam, hogy melyik lesz a következő játék, amit közösen elkészítünk.

- Jól átgondolt, jól szervezett, kiváló eszközkészlettel, amellyel öröm dolgozni. Számomra nagyon jó volt, hogy többször is meg tudtam nézni egy adott játék készítését, a vele végezhető játékos feladatokat.

- Nagyon tetszett a képzés, mert a játékok készítése közben új ötleteket találtam ki, így tovább tudom gondolni a játékokat és aktuálissá tudom tenni az éves tervezés szerint. A videók lejátszása alatt jegyzeteltem, így még tudatosabban tudom az ötleteket felhasználni az egyéni fejlesztések során.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. MI A VÉLEMÉNYED AZ OKTATÓ (BALÁZS GABRIELLA) FELKÉSZÜLTSÉGÉRŐL, SZAKTUDÁSÁRÓL?

- Egy nagyon nyitott, kedves személyt ismerhettem meg. Széles információval és tudással rendelkezik. Sok továbbképzésben vagy akár főiskolán/egyetemen is gond volt számomra, hogy sok esetben olyan tartott egy adott órát, hogy a gyakorlatban ő sosem alkalmazta, kamatoztatta a tudást. Ezen a képzésen megfigyelhető volt a szakmai felkészültség, a gyakorlatiasság, nem volt teher számomra sem a „tanulás”, hiszen figyelemfelkeltő, jól átgondolt volt minden rész, mindig vártam, hogy milyen újdonságot hallok majd.

- Jó előadó, érthetően fogalmaz, kiváló pedagógus.

- Teljes mértékben felkészült , érthető, segítőkész

- Magasszintű szakmai tudásáról kaptam tanú bizonyságot, amit el tudtam sajátítani, a gyakorlati munkám során a mindennapokban hasznosítani fogok.

- Egyetlen szóval: profi! Hosszabban: Szakmailag, módszertanilag felkészült, kreatív. Birtokában van mindazoknak az ismereteknek mely az adott korosztályra jellemző, továbbá ezeket az ismereteken nagyon jól át is tudja adni. Gratulálok! - Az oktató nagyon jól felépítette a továbbképzés anyagát. A felhasznált anyagok és eszközök jó minőségűek, bőségesek voltak. Magas szaktudással rendelkezik, és ezt a tudást, ismeretet igyekszik átadni a tanfolyamon részt vevő kollégáknak, amit majd ők is alkalmazhatnak a mindennapi munkájuk során. Kedves, vidámságot sugárzó személyisége pozitívan hat a hallgatókra.

- Gabi egy jól felkészült, rutinos, gyakorlatias, pedagógus. A tanfolyam végzése során felmerülő kérdéseimre, segítő, támogató válaszokat adott. Számtalan olyan módszert tanulhattam tőle, amit hasznosítani tudok a munkámban.

- Maximálisan felkészült. Jól követhetően magyaráz, mutatja be a játékok elkészítési menetét és a velük fejleszthető készségeket, területeket. Kedves, empatikus, sokoldalú oktató.

- Rendkívül sokoldalú, színes oktatásban lehetett részem – öröm volt a számítógép mellé leülni és hallgatni. Az oktató felkészültsége, kommunikációja, gyakorlatiassága, szaktudása számomra példaértékű volt a tanfolyami részvételem alatt.

- Az oktató maximálisan felkészült volt. Részletesen elmondta, hogyan kell elkészíteni a játékokat, amikor megunták a gyerekek, hogyan gondolta tovább. Nagyon nagy segítség volt az oktató szakértelme, tudása, hogy majd, mi is, később, a gyerekeknek tervezett projektekbe, hogyan tudunk újabb és újabb játékokat készíteni. A játék ötletek jól átgondoltak voltak, tényleg nem kellett hozzá kézügyesség. Lépésről- lépésre szinte a kezünket vezetve készítettük el a játékokat. Nagyon nagy tudással rendelkezik az oktató.

-Az oktató nagyon felkészült és tájékozott volt a játékok bemutatásánál.

- Jól felkészült, érthetően mondja el az adott játékhoz való előkészülést, annak elkészítését. Jól tovább gondolható egy-egy játékos feladat.

- Csillagos ötös!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. HOGYAN ÍTÉLED MEG A TANFOLYAM GYAKORLATI HASZNOSSÁGÁT?

- Bevezetésként muszáj leírnom, mekkora élmény volt elvégezni a „feladatokat”. Mint egy kisgyerek – kitörő lelkesedéssel - készítettem a játékokat, hogy jajj, de jót játszom; és mint pedagógus gondolkodtam, hogy mikor/miként fogunk az elkészített eszközökkel szuper jól szórakozni, miközben rengeteg dolgot tanulnak ovisaim. A mindennapi életünk nem könnyű, a tevékenységek megszervezésében topon kell lennünk, emiatt is nagyon örültem az új ötleteknek, kiváltképp, hogy nem feladat, hanem játék – de mégis „feladat”. Nagyjaink nagyon szeretik a kirakós-, és társasjátékokat, s mivel minden általad szerzett és tanult játékunk ilyen örömmel játszottak velük.

- A játékok készítése sok időt vett igénybe, de a készítés során sok saját ötlet is eszembe jutott, tágult a látóköröm, és rájöttem, mennyire jó gyerekekkel együtt játékot készíteni, sokkal jobban magukénak érzik a játékokat.

- Azt vettem észre, hogy nagyon sok területet lehet a játékkal egy időben fejleszteni: a hallást, a szövegértést, beszédértést, kommunikációt, rész- egész viszony felismerését, számkép tudatot, figyelmet, memóriát. A játék elkészítése, valamint a videónézés közben már azon gondolkodtam, hogy hogyan tudom majd témára, illetve évszakra tervezve elkészíteni a játékot. Az elkészítésbe a gyerekeket is be tudom vonni, segíthetnek a színezésben, a szimbólumok kitalálásában, vágásban, ragasztásban.

- Számomra nagyon hasznos volt, sok új ötletet kaptam.

- Ez a tanfolyam nagyban hozzásegít abban, hogy még kreatívabban, sokoldalúbb megközelítéssel tudjam átadni, megerősíteni a különböző fejlesztési feladatokon keresztül a különböző tudást ezzel fejlesztve a különböző területek képességeit. Mivel említettem, hogy mi meseprojectben dolgozunk, így a tanfolyamon elkészített fejlesztőjátékokat úgy tudom beépíteni a mindennapi életünkben, hogy az aktuális meséink témájához kapcsolódó figurákat, elemeket használok. (pl a virágos kombinatorikai feladatot majd sárga és piros tulipánokkal készítem el újra, vagy a háziállatokat lecserélem sarkvidéki állatokra) Mivel mindennapos nálunk az angol nyelv használata, játékos tanítása így ezeket az eszközöket feladatokat ezen a területen is tudom alkalmazni. Köszönöm a sok-sok ötletet, agytornát! További eredményes, kreatív munkát kívánok!

- Ez egy nagyon jó alap amivel lehet dolgozni és csak rajtunk múlik hová fejlesztjük még mi magunk

- A játékok készítése során az egyetlen nehézség az erre fordított idő hiánya jelentette. Városunkban az óvodások számára rengeteg program áll a rendelkezésükre, főleg az elmúlt ünnepi időszakban. Ezért sajnos sok társasjáték közös elkészítésében nem tudtak aktívan részt venni. Ennek ellenére az online képzés alatt minden egyes társasjáték elkészítése során rengeteg plusz tapasztalatra tettem szert, amit a mindennapok folyamán alkalmazok is.

- Mindig nyitott vagyok az új ismeretek befogadására. Sokat keresgélek az interneten az új játékötletek miatt, és ekkor találtam rá erre a képzési lehetőségre. Felkeltette az érdeklődésemet, az új játékok megismerése és jelentkeztem erre a tanfolyamra. Ami nagy előny volt a tanfolyam során, hogy online képzésben vehettem részt, így amikor időm engedte meg tudtam nézni egy videót és el tudtam készíteni a játékokat.

- Az óvodai csoportomban a gyerekteszten a játékok sikeresen vizsgáztak. A tanfolyamot ajánlanám kollégáknak is.

- Végre egy tanfolyam ahol nem csak a „mit”, de a „hogyant” is elmondták! A mindennapokban nagyon jól használható ötleteket kaptam. Könnyen az aktuális csoporthoz alakítható, egymásra építhetőek a játékok.

- A tanfolyamon sok ötletet kaptam, hogy a mindennapok során, mennyi féle képpen lehet egy gyermeket fejleszteni. Ami nagyon tetszett, hogy nem igényel drága eszközöket, hanem ami a környezetünkben megtalálható papírok, kartonok ceruzák, tollak segítségével mennyi mindent meg lehet valósítani. Az elkészített játékokat pedig minden nap elő lehet venni és a gyermekeket fejleszteni vele. Hisz a gyermek a játék által tanul nagyon sokat.

- Rendkívül hasznos képzésnek tartom. Az elkészült játékaim a mindennapi tevékenységekbe integrálhatók, gondolkodásra, kreativitásra ösztönzők. Szabad játéktevékenység alatt is örömmel játszanak vele a gyerekek. A gyerekek bevonása egy-egy játék elkészítésébe nagyon jó ötlet, ez eddig nem jutott eszembe.

- Mivel jól motiválhatóak a csoportba járó gyermekek a kézi munka tevékenységekbe, nem volt őket nehéz bevonni a játékkészítésbe. A csillogós és sima filctollak külön fokozták az érdeklődésüket. A gyermekek nagyon büszkék voltak magukra, hogy ők készítettek egy saját játékot. Nagyon élvezték a játékot. Az elemi számolási készség mellett a figyelem, kitartás, türelem, együttműködési képesség fejlesztésére is kiváló.

- Nagyon jól alkalmazható a gyakorlatban. Kiváló ötleteket ad a matematikai neveléshez. Kiváltképp, hogy már a külső világ tevékeny megismerése gyermeki tevékenységbe ágyazottan jelenik meg a matematika.

- Nagyon jól tudom használni a tanfolyamon megismert társasjátékokat az óvodai mindennapok során, igyekszem az óvodások fejlettségi szintjének megfelelően alkalmazni – számukra inkább az alap játékok azok, amelyeket be tudok vonni a matematikai tevékenységekbe. A továbbfejlesztett játékokat a tehetséggondozásban tudom elképzelni.

- Azért jelentkeztem erre a továbbképzésre, mert nemrég jártam a Képességfejlesztő vizuális játékok elemzése és játékgyűjtemény készítése tanfolyamra és nagyon pozitív tapasztalataim voltak. Szerettem volna még több jó ötlettel gazdagodni és még több a mindennapokban jól használható játékot megismerni. Eddig is fontos volt az óvodai munkámban a gyerekekkel a matematikai tartalmú játékok megismertetése és megszerettetése, hisz a matematika ott van mindenben, körülvesz minket szinte minden területen és tevékenységben.

- Az online tanfolyamon sok új játéklehetőséget elsajátíthattam, érdekes, inspiráló ötleteket kaptam. Az egyes fejezetek érthetőek, jól kidolgozottak, egymásra épülnek és teljes mértékben beépíthetőek az óvodai tevékenységrendszerbe. Emellett megerősítést is kaptam, hogy jó úton jártam, hasonló stílusban és szemlélettel közelítettem ehhez a területéhez az óvodai életnek.

- A mindennapokban én is készítek a gyerekeknek játékokat, de a tovább gondolás számomra nagyon hasznos volt és persze az is, hogy közösen is készíthetünk játékokat a gyerekekkel. Sokszor egy-egy játékot túl bonyolítunk, de ezen a képzésen megtanultuk, hogy egyszerű kis változtatásokkal is szuper játékok készülhetnek.

- Minden játékeszközt be tudok építeni a munkámba, találtunk hozzá új játékszabályokat is, van amit csak rakosgatnak a kicsik, ezt is élvezzük, mert így ismerkednek az eszközökkel

- Mivel a tanfolyamot hamarabb megkezdtem, mint a nevelési év kezdete, így a feladatok alapját (pl. négyzetek, további alapok kivágása) elkészítettem, a gyerekek pedig szívesen segítettek egy-egy színezésben, vágásban, ragasztásban. Mivel az óvodában az egyik erősségem a vizuális foglalkozás, illetve vizuális tehetségműhelyt is vezetek, ezért nálunk mindennapos és kedvelt tevékenységnek számít a rajzolás, festés, mintázás, kézi munka. A gyerekek többsége szeret tevékenykedni, ötleteket kitalálni, az óvodában kihirdetett pályázatokban (ZÖLD JELES NAPOK) mindig részt veszünk, figyelembe vesszük a feltételeket és igyekszünk minél kreatívabb pályamunkákat leadni (akár játék is), így nagyon szeretnek alkotni, újat létrehozni. Számomra ez nagy segítség volt, hiszen már a játékok elkészítése során is sokat tudtunk beszélgetni, akár már játszani is egy-egy játékkal, így a matematika is észrevétlenül jelen volt a mindennapjaik során. Együtt tudtunk tervezni, sőt, a nagyobbak szívesen adtak ötletet egy-egy játék továbbfejlesztésére, átalakítására, amit a jövőben szeretnénk is együtt megvalósítani. A matematika kevésbé kedvelt a legtöbb gyereknél, így ezek a játékok remek lehetőséget biztosítanak arra, hogy fejlődjön matematikai gondolkodásuk.

- Számomra nagyon hasznos volt. Egyszerű, de nagyszerű játékokat készíthettem el, nem csak én, de a gyerekek is. Ez külön jó dolog, hiszen minden folyamatba be lehetett őket vonni. Fontosnak tartom a mintaadást, így ezzel, hogy ennyire gyakorlatias, jól felépített volt minden rész, így gyereknek és felnőttnek is könnyű hasznosítani a gyakorlatban az „elméleti” hátteret, könnyen megérthető egy-egy játék, hiszen a videókban részletesen voltak bemutatva, nem csak képekkel, de szöveggel és mintaadással is.

- Tudatosan építem be a mindennapi tervező munkámba, tevékenységekbe.

- Nagyon hasznosnak találom, mert az óvodában és z otthon megtalálható eszközökkel, alapanyagokkal könnyen el lehet a játékokat készíteni. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 4. MENNYIRE VOLTAK ÚJSZERŰEK A TOVÁBBKÉPZÉSEN MEGISMERTEK?

- Nekem sok újdonságot, új lehetőséget adott a tanfolyam. Az új ismereteket pedig szeretném a további munkám során alkalmazni. Ötleteket kaptam, hogy hogyan is lehet egy játékot többféleképpen, illetve többféle korosztállyal eljátszani. Az eszközök színesek voltak, amivel majd a gyermekek is szívesen tevékenykednek majd.

- Sok új ötletet kaptam. Voltak már ismert elemek, de ezek új megvilágításba kerültek. Megerősítést is kaptam, hogy jó úton járok.

- Ez a képzés nagyon sok új ötletet adott, amihez nincs szükség nagy dolgokra, mégis a gyerekek játékosan kedvelhetik meg a matematikát, sajátíthatják el az alapokat. A közös tevékenykedés pedig nem csak nekik, de számomra is sok új élményt, tapasztalatot adott.

- Mivel most kezdtem meg a 2.évet óvónőként, így számomra nagyon sok új és hasznos információ volt minden egységben. A főiskolán matekból kevésbé mentek rá a gyakorlatiasságra, hiszen tanító hallgatókkal voltunk összevonva, így külön óvodára nem is tértek ki. Akkor nehéz is volt elképzelni, hogy hogyan lehet játékosan matematikát tanítani az ovisoknak. Ezek a játékok a maguk egyszerűségükben olyan komplexek, hogy még én is élveztem 1-1 játékot, közben még is differenciáltan lehet egy-egy gyermeket fejleszteni, erősíteni ebben a tevékenységben is.

- Nagyon sok új ötletet kaptam, illetve már meglévő fejlesztőjátékaimat is újra tudom gondolni

- Sok játékos módszert használok magam is a mindennapok során, innovatív módon építem be a napi munkámba.

- Többségében újszerűek voltak, de amit leginkább kiemelnék az az, hogy a játékok készítése közben, a videókban felsorolt matematikai „feladványokon” keresztül egy másfajta látásmód lett rajtam úrrá. Mert bár eddig is úgy gondoltam, hogy mindenben van matek – de most már kifejezetten és nagyon tudatosan képes vagyok egyéb matematikai lehetőségeket/feladatokat is kitalálni úgy, hogy bevonom a gyerekeket az ötletelésbe, elkészítésbe.

- Számomra teljesen újak voltak ezek a játékok.

- Rávilágított egy-egy játék többféle felhasználási lehetőségére, fejleszthetőségére.

- A gyerekek minden játékot örömmel fogadtak. A hét folyamán minden nap előkerült az autós játékkészlet. Számomra is óriási sikerélményt jelentett, amikor kérték, hogy játsszuk még. A nagyobbaknak már kihívást jelentettek a térképolvasási feladatok. A feladatkártyákért versengtek, hogy próbára tehessék magukat. Nagy figyelemkoncentrációt igényelt tőlük, de a sikeres megoldások újabb feladatok megoldására sarkallták őket. Ezt a játékot tehetséggondozó műhely feladataként is el tudnám képzelni az óvodában.

- A játékkészítés, majd a játék kipróbálása sokoldalúan fejleszti a gyermekeket. Játékkészítés során a gyermek megtanul megosztozni az eszközökön, alkalmazkodni társaihoz, fejlődik figyelme, kitartása, fantáziája, játékosan megtanulja a színeket, az irányokat, fejlődik gondolkodása, logikája, számolási képessége, finommotorikája, szabálytudata, kudarctűrő képessége, szókincse pedig bővül az új szavak megismerésével.

- A játékok újszerűek voltak, remekül lehet őket alkalmazni, tovább fejleszteni.

- Voltak ismertebb és egyáltalán nem ismert játékötletek.

- Nagyon érdekes tapasztalat volt számomra, hogy amit én evidens, egyszerű feladatnak gondoltam, mennyire nem az volt. Eleinte hamar elunták a játékot, mivel nem volt sok sikerélményül, és nem volt meg az „AHA” élményük, de nem adtuk fel, szorgalmasan játszottuk ás gondolkodtunk, én meg magyaráztam minden lépést. Mondanom sem kell ez lett a kedvencünk (persze ebben az is benne van, hogy nekem is ez a kedvencem)

- A legjobb ebben a játékban, hogy több matematikai/logikai képességet fejleszt. Fejlesztési területek: - vizuális figyelem, - vizuális érzékelés, észlelés fejlesztése, - vizuális megfigyelő és elemző készség fejlesztése, - azonosság, különbözőség észrevétele, - figyelemmegosztás fejlesztése több egyidejű információ megadásával, - számolási készég fejlesztése, - mennyiség, számkép egyeztetése, - mennyiségfogalom alakítása, - globális mennyiség felismerése, - tájékozódás fejlesztése síkban, téri helyzetek, viszonylatok felismerése, - testrészek felismerése, tudatosítása, - szószerkezetek megértése (összetett verbális instrukció)

- Az újszerűség mellett a másik fontos pozitívuma mellett kiélhetem a kreativitásom és új ötleteimet jobban átlátva, tudatosabban tudom megvalósítani.

2023. évből:

ÖSSZESSÉGÉBEN MI A VÉLEMÉNYED A TOVÁBBKÉPZÉSRŐL?

- A várakozásomat magasan felül múlta a továbbképzés. Ami nagyon tetszett, hogy gyakorlatközpontú volt, hiszen nem csak az elkészítést, hanem a játék használatát is bemutatta. Minden játékhoz ismertette az oktató, hogy milyen fejlesztési lehetőségek rejlenek benne. Online felület könnyen kezelhető volt, a játékokhoz szükséges alapanyagok jól átláthatóan mappába, rendszerezve (címkézve) könnyebbé tette, az alkotómunkámat, jobban figyelemmel tudtam kísérni, hogy hol tartok, mit kell elő vennem, az egyes témakörökhöz kapcsolódóan.

- A továbbképzés felépítése átlátható, logikus, sokoldalú komplex volt. Nagyon élveztem a videókat és az azt követő játékkészítést. A box tartalma minőségi anyagokból volt összeállítva, így minden eszközzel nagyon szépen lehetett dolgozni. Szeretnék még ilyen továbbképzésen részt venni, maximálisan elégedett vagyok. Jó szívvel fogom kollégáimnak, ismerőseimnek ajánlani.

- Örülök, hogy részt vettem rajta, sok ötletet kaptam, sokáig fogom tudni használni a játékokat, ötleteket.

- Tetszett, hogy a továbbképzés teljes mértékben gyakorlati volt. A játékok elkészítéséhez minden szükséges alapanyagot megkaptam. A videóanyag részletes és érthető volt. Praktikus, hogy a fénymásolt figurákból több példány is készült. Így, ha valamit elrontottam, volt lehetőség javítani, illetve újat fénymásolni. Egyetlen nehézséget talán az idő hiánya okozta. Néha nehéz volt időt szakítani a játokok elkészítésére, de mindenképp megérte, mert egy hosszú ideig használható, bővíthető, kreatív játékkészletet kaptam.

- Az online képzés rendkívül jól idomul az ember munkaidejéhez, így könnyedén elvégezhető. Az online felület egyszerű, könnyen használható. Nagyon jó, élvezetes képzésben volt részem, melyhez minden alapanyagot, eszközt, hozzávalót már precízen összekészítettek a szervezők. Rendkívül jól felépített, átgondolt a képzés anyaga, az eredmény, pedig egy, a mindennapokban kiválóan alkalmazható játékkészlet. Szívből gratulálok Jutka és Gabi! Zseniális a képzés!

- Az elméletben elhangzottakat azonnal átülteti a gyakorlatba, ami a mi szakmánkban a lehető legtöbb segítséget nyújtja, főként úgy, hogy a gyerekekkel ki is tudjuk próbálni az elkészült játékokat. A sok szépen megfogalmazott frázis helyett kézzelfogható, konkrét, jól bemutatott.

- Maga a továbbképzés jó volt, de azt gondolom, hogy jelenléti formában ez még jobb lehet.

- Nagyon tetszett h. gyakorlatias volt, minimális alapanyagból elkészíthető játékok, amiket gyerekek bevonásával is el lehet készíteni. A legjobban tetszett a játékok sokoldalú felhasználása.

- Nagyon szerettem. Jól szervezett, felépített, átgondolt és előkészített. Érthető, követhető, rugalmas. Az eszközök és alapanyagok valóban minőségiek, igazi élmény, örömteli munka a velük való játékkészítés. A videókban elhangzott instrukciók egyértelműek, a bemutatott eszközök és a hozzájuk tartozó játékos feladatok színesek, rendkívül sokrétűek, jól variálhatók és használhatók a gyakorlatban. A képzés felépítése abszolút felhasználóbarát, az időszakonként megtekinthető oktatóanyagok követhető, kényelmes ritmusban adnak lehetőséget a feladatok elvégzésére. A tanfolyammal kapcsolatos mindenféle tájékoztatás, ügyintézés korrekt, gördülékeny, a kommunikáció valamennyi általam használt csatornán jól működött. Jó szívvel ajánlom kollegáimnak, pedagógus ismerőseimnek.

- Nagyon jó. Nagyon hasznos ötletekkel, játékokkal gazdagodtam a továbbképzés során, amiket nagyon jól tudok beépíteni a foglalkozásokba.

- A mostani csoportlétszámunk 27 fő, ebből 15 fiú és 12 lány. Korosztály szerinti elosztásban 10 nagycsoportos korú, 6 középsős korú, 8 kiscsoportos korú és 3 mini csoportos gyermek jár Kincskereső csoportunkba. Ezért örülök az olyan játékoknak, amelyek több korosztály számára is jól játszhatóak. A sokfunkciós, több fejlettségi szinten használható játékok a vegyes csoport számára a legoptimálisabbak. A pályán töltött hosszú évek alatt megtapasztalhattam, hogy a mi munkánk állandó változással jár, úgy a gyerekanyag mint a módszerek tekintetében. Nem lehet tehát a régi jól beváltnál megragadni mert az új problémák új megoldásokért kiáltanak. Ha a tarsolyom kiürült mindig szívesen veszek részt olyan továbbképzéseken, ahol feltöltődhetek, újat tanulhatok. Többször is részt vettem már az ALAP Központ továbbképzésein, ahol nagyon hasznos játékötleteket kaptam, ezeket azóta is rendszeresen használom vagy akár tovább is gondolom.

- Biztos vagyok abban, hogy az eddig kipróbált valamennyi játéktípus – az élvezeti értékén túl – egyértelműen elősegíti és a továbbiakban is támogatni fogja a gyerekek sokoldalú fejlődését, az ismereteik, készségeik bővülését, frissítését. A házikóból és gyerekfigurákból álló játékkészlet kiválóan alkalmasnak bizonyult olyan alapvető matematikai műveletek, gyakorlatok elvégzéséhez, mint számlálás, halmazalkotás, „számlépcső” építés, bontás, kiegészítés, mennyiségi relációk gyakorlása stb. Természetesen számos egyéb területen is vitathatatlan a fejlesztő hatása: gondolkodás, figyelem, emlékezet, összehasonlítás, ritmusérzék, belső hallás, szókincsbővítés, testséma - oldaliság, és nem utolsó sorban türelem, ill. önfegyelem – mivel egyelőre mindössze két házikó-alaplap áll rendelkezésünkre. A láncjáték, a szoliter, tili-toli és diktálós feladatok a gyerekek többségének általában jól mennek, ugyanakkor a bontáshoz kapcsolódó játékok nagyobb fejtörést okoznak, egyelőre több magyarázatot, ellenőrzést és értékelést igényelnek. Egyrészt sajnálom, hogy meglehetősen közel a nevelési év végéhez ismerhettük meg ezt a játékot, hiszen az irányok, relációk, sorszámok, stb. nagycsoportos koruk ellenére nálunk is több kisgyereknek jelentenek nehézséget. Másrészt örülök, hogy mostantól egy ilyen sokoldalú, praktikus eszközt is lehetőségem lesz alkalmazni munkám során.

- Kedves Gabi, Jutka! Hálásan köszönöm a fantasztikus lehetőséget, hogy ezzel a szuper képzéssel megismerkedhettem, és rengeteg, rengeteg szakmai segítséget kaptam tőletek. Zseniálisak vagytok!

------------------------------------------------------------------------

MI A VÉLEMÉNYED AZ OKTATÓ FELKÉSZÜLTSÉGÉRŐL, SZAKTUDÁSÁRÓL?

- Gabriella személyében egy nagyon szimpatikus, alapos, felkészült oktatót és szakembert ismertem meg, ha egyelőre csak online formában is... Kedves, segítőkész attitűdje nagyban hozzájárult, hogy a képzést örömmel és eredményesen végezzem, elhivatottsága, szakmai hozzáállása és vitathatatlan hozzáértése, kreativitása példaértékű.

- A képzés elejétől a végéig biztosítva éreztem magam, afelől, hogy bármilyen szakmai vagy technikai kérdésemmel, kérésemmel fordulhatok hozzá. Erre leginkább azért nem került sor, mert nem volt rá szükség. Alapos, világos, közérthető és ösztönző módon adta át tudását a játékok készítéséhez és használatához, amit ezúton is nagyon köszönök…

- Nagyon felkészült, lelkes, kreatív, segítőkész.

- Az oktatótól egy nagyon jól összeállított videóanyagot kaptam, melyben részletesen elmagyarázza a játékok elkészítési módját, használatát, módszertani tanácsokkal megtűzdelve.

- Gabi tényleg hihetetlen. Érthető, lényegre törő, egyszerűen magyaráz. A szakma a kisujjában és érezhetően a saját, az évek alatt felhalmozódott gyakorlati tudását, kidolgozott ötleteit (ötleteiket) adja elő számunkra. Egyáltalán nem éreztem hátrányát az online képzésnek, mert mindenre gondoltak, minden felmerülő problémára már előre reflektáltak.

- Az előadásai közben kitűnt, hogy mennyire élvezi azt, amit csinál, hiszen önfeledten játszott az éppen elkészült játékokkal. Ezért számomra sokkal hitelesebb volt a kapott ismeretanyag, érződött a mögötte lévő sokrétű tudás minden területen és látszott mennyire tisztában van ezek kapcsolódásaival, egymásra épülésével, így a játékba való beépíthetőségével is.

- Az oktató felkészültségét jól tükrözte az elkészített játékok mennyisége, sokrétűsége. Szaktudásáról is számot adott, amikor a játékokat több nehézségi fokozatban készítette el, így differenciálva lehet játszani az egyes korosztályokkal. A játékok elkészítésével lehetőséget adott a játékok továbbgondolására, egyedi ötletek megvalósítására.

- Azt gondolom, hogy az oktató felkészült és többször is kiderült a videóból, hogy ezeket a játékokat ő maga is kipróbálta és használja gyermekközösségben, ami szerintem sokat jelent, így tudta ilyen gyakorlatiasan továbbfejleszteni az alapjátékokat.

- Szerintem nagyon jól felkészült.

- Az oktató pozitív kisugárzása, egyértelmű kommunikációja segítette munkámat.

- Az oktató szakmailag nagyon jól felkészült volt. A játék elkészítési folyamatát, szabályait érthetően, konkrétan fogalmazta és mutatta be. Érződött a videókon, hogy gyakorlott, elhivatott és lelkes pedagógus. Valamint, hogy nem csak ismerteti a játékokat, hanem ő is alkalmazta már a munkája során, és egyes játékoknál konkrét tapasztalatait is elmondta, hogy nála mi okozott nehézséget a gyerek csoportjánál, mire figyeljünk oda. A játékokat logikusan, egymásra építve, a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve tervezte meg.

------------------------------------------------------------------------

ÖSSZESSÉGÉBEN MENNYIRE VOLTAK ÚJSZERŰEK A TOVÁBBKÉPZÉSEN MEGISMERTEK?

- Voltak számomra nagyon új ötletek is, a legjobb mégis az volt, ahogy láttam a játék evolúcióját, hogy három képecskéből hogyan jönnek sorban az ötletek, és bonyolódik egyre jobban.

- Számomra maga a módszer volt új, hogy a gyerekekkel közösen készítem és fejlesztem tovább a játékokat.

- Szuper jó kis játékkészlettel gazdagodtam a képzésen. Az elmúlt évtizedek során magam is készítettem a mindennapi munkámhoz játékot, az épp aktuális feladat vagy szempont alapján. Ám az itt elkészített eszközök tényleg sokszempontúak és több területen is felhasználhatóak.

- Tulajdonképpen sok olyan dologról hallottam a képzés közben, amelyekről már tanultam, persze elméletben, de a gyakorlati alkalmazásokra magunknak kellett keresni lehetőségeket. Sokszor az ember túlbonyolítja, pedig az egyszerű lehetőségek ott vannak a szemünk előtt. A tanfolyam alatt ezekre kaptam ötleteket kibővítve azzal, hogy milyen sokoldalúan használható egy játék csak egy-egy kis változtatással.

- Minden szempontból újszerű volt az itt megszerzett ismeret, mert a játékok elkészítésével egy nagyon bő, több területet fejlesztő játékgyűjteményem lett, amit több korosztálynak tudok továbbadni, a továbbiakban pedig új játékokat elkészíteni az eddigiek alapján.

- Én a tanfolyam alkalmával sok újszerű dologgal ismerkedtem meg.

- Ahogy a tanfolyam során többször is elhangzott, nem feltétlenül egy-egy játék vagy feladat matematikai tartalma ill. megoldásmódja jelentett újdonságot, hanem a sok-sok ötlet és megközelítés (a játékok kitalálásától kezdve az elkészítésén át a sokoldalú felhasználásukig) ami egyfajta új gondolkodásmódot kíván meg és indít el gyerekekben és felnőttekben egyaránt. Olyan egyszerű és praktikus eszközökkel, mint színes autós kártyák, vagy formalyukasztóval készített dominók. Egytől egyig csudajó ötletek…

- Hasznos ötleteket kaptam egy-egy terület fejlesztésére.

- Egy -egy játék mechanizmusa más játékok során ismertek voltak számomra, de ilyen egyszerűen elkészíthető játék, sokoldalú felhasználása egy csokorba szedve fantasztikus volt számomra.

- Sok jó játékot kaptunk a tanfolyam alatt a gyerekekkel, akik már lelkesen próbálgatják, szívesen játszanak az elkészült játékokkal újabb és újabb tapasztalatokra szert téve. Figyelve őket játék közben eszembe jutott egy idézet, amit ez a tanfolyam is képvisel: „Amit hallok - elfelejtem, Amit látok - megismerem, Amit csinálok - megtanulom!”

- Az újszerűsége abban rejlett, hogy betekintést nyerhettem, hogyan lehet egy játékot tovább gondolni, játékot tervezni, többféle szabállyal, többféle képen játszani. Egy kevés eszközt igénylő játékkal, milyen sokféle, szórakoztató játékot játszani. pl.: a házikós beköltöztetősnél, nekem eszembe sem jutott volna, hogy lehet amőbázni, iskolásokkal torpedózni…Gondolkodásra, kreativitásra ösztönző volt a tanfolyam. Motiváltabbá váltam, hogy én is tervezzek új játékokat, ehhez kaptam módszertani segítséget, hogy játék tervezésnél mire figyeljek.

- Az online képzés rendkívül hasznos volt esetemben, mivel így a nap bármely szakában tudtam az anyaggal foglalkozni. A közel 2 hetes intervallum egy-egy anyag között pedig rendkívül hasznos volt azért, hogy a játékok elkészítése mellett jutott idő a kipróbálásra is. A játékeszközök kivágását magam végeztem, ám igyekeztem úgy előkészíteni az eszközöket, hogy a gyerekek a színezésbe, felragasztásba már bekapcsolódhassanak. A játékok elkészítésében örömmel segédkezett néhány ügyes nagycsoportos, akik alig várták, hogy elkészüljön és kipróbálhassák az adott játékot.

- Idén 7 nagycsoportos gyermekem volt, akik nagyon motiváltak és érdeklődőek voltak a közös tevékenységek alatt. Sokat kézműveskedtünk együtt, mindig kerestem az újabbnál újabb technikákat, megoldásokat, amit aztán a csoporthoz igazíthattam. A tanfolyam elvégzése alatt is az vezérelt, hogy minél sokoldalúbb, több funkciós játéktárat hozzak létre, amivel tartósan fenn lehet tartani a gyermekek érdeklődését, és örömmel, aktívan vegyenek részt az elkészítésében, illetve ezek után a játéktevékenységben. Úgy érzem, hogy ezen játéktár minden egyes játéka megfelel az előbbi kívánalmaknak. Sőt, igazi családi program is kerekedett ki egy-két játék elkészítése közben, hiszen a 2 kislányom is aktívan részt vett, vágtak, színeztek, közösen ötleteltünk (a nagyobbiknak nagyon tetszett a kombinatorika, ügyes is volt benne). Többször kérték, hogy had segítsenek. A laminálás is a kedvenceik közé tartozik.

- Én a megvalósításhoz úgy kezdtem hozzá, hogy először megnéztem az adott témakörhöz tartozó videót, átnéztem a dobozt, hogy mely eszközök lesznek szükségesek az elkészítésünkhöz és ezután kiválogatva bevittem az óvodai csoportomban. A nagyobb gyermekek jórésze hamarabb érkezik, így velük el tudtam kezdeni a munkát. Először megbeszéltük a feladatokat, megnézegették a hozzávalókat és kezdődött a munka. Mindenki részt akart venni benne. 1-2 gyermek nagyon szépen színez, többen ügyesen vágnak egész apró dolgokat is, így ezek egy részét nyugodtan rájuk bízhattam. Közben beszélgettünk, kinek mi tetszik benne, megbeszéltük az irányokat, méret szerint rendszereztük a képeket. A színek, számosságok is gyakorolva lettek ezáltal. Persze a csoport többi gyermekét is érdekelte, ők megnézegették, de életkorunknál fogva hamarabb megunták és más játéktevékenység után néztek. Nem erőltettem a tevékenységet, de általában az iskoláskorúakat sokkal hosszabb ideig lekötötte. Nehézséggel nem igazán találkoztam a játékkészítés során, hacsak az nem, hogy minden gyermek első akart lenni a tevékenységben, itt kellett kompromisszumokat kötni, de ezáltal fejlődött a türelmes kivárás képességük és az udvarias visszautasítás is, amikor egy eszközzel még tovább szerettek volna tevékenykedni.

- A játékok mennyisége és minősége olyan gazdag volt, hogy nem igazán gondolkodtam el a továbbfejlesztésünkön. A dominóknál inkább más formákat is fogok a jövőben készíteni, hogy legyen fiúsabb, lányosabb variáció is esetleg az éppen kedvelt mesehősökkel. Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, ezáltal nekem is változott, fejlődött a matematikai képességem egy-egy játék elkészítése során. Ez kiváló lehetőséget biztosít, hogy a jövőben újragondoljak régebbi játékokat, így új szabályok szerint játszva, akár új kedvenccé is válhasson.

------------------------------------------------------------------------

HOGYAN ÍTÉLED MEG A TANFOLYAM GYAKORLATI HASZNOSSÁGÁT?

- A játékok elkészítéséhez minden szükséges alapanyagot megkaptam. A videóanyag részletes és érthető volt. Praktikus, hogy a fénymásolt figurákból több példány is készült. Így, ha valamit elrontottam, volt lehetőség javítani, illetve újat fénymásolni. Egyetlen nehézséget talán az idő hiánya okozta. Néha nehéz volt időt szakítani a játokok elkészítésére, de mindenképp megérte, mert egy hosszú ideig használható, bővíthető, kreatív játékkészletet kaptam. Az elkészült játékokat nagyon hasznosnak tartom. Biztos, hogy napi szinten előkerülnek majd az elkövetkezendő évek folyamán, és a gyerekek segítségével sok új ötlettel gazdagítjuk majd a meglévő készletet.

- Egyéni és kiscsoportos munkaformákhoz is nagyon hasznos.

- Az elkészült játékokat nagyon hasznosnak tartom. Biztos, hogy napi szinten előkerülnek majd az elkövetkezendő évek folyamán, és a gyerekek segítségével sok új ötlettel gazdagítjuk majd a meglévő készletet.

- A képzésen elsajátítottak az óvodában akár a mindennapi játékidőben, akár az egyéni fejlesztések során, de a mikrocsoportos foglalkozásokon is rendkívül jól, sokoldalúan felhasználhatóak. Rendkívül hasznos képzésen vehettem részt, tudnék még válogatni a jövőt illetően…

- Több képzésen részt vettem már az ALAP Központ rendezésében és minden tanfolyam alatt sok érdekes, jól használható ötletet, játékot kaptam, úgy mint ezen a képzésen. 100%-ban hasznosítható minden információ, amit a hatvan óra alatt kaptam. Továbblendített, feltöltött. Megkaptam a szárnyakat már csak rajtam múlik hogyan használom őket.

- Számomra nagyon hasznos volt, mert így bővült a játéktáram, és a szemléletem is megváltozott a játékok felhasználását illetően.

- Azt gondolom, hogy hasznosak a játékok és a továbbgondolások miatt talán a gyerekek nem is unják meg hamar, mert mindig új kihívás lesz majd a számukra.

- Mindennapi foglalkozásokon felhasználható fejlesztő játékok. Játszva tanulunk ezzel a sokoldalú és tovább fejleszthető játékcsomaggal.

- A tanfolyamon megismert és az általam ezidáig elkészített játékeszközök maximálisan használhatónak bizonyultak az óvodai gyakorlatban. A gyerekek (és felnőttek) körében népszerűek, hiszen nemcsak újak, de színesek, esztétikusak, a velük végezhető feladatok és játékok változatosak, élvezetesek kicsiknek és nagyoknak.

- Nagyon jól fogom tudni hasznosítani az itt kapott ötleteket, játékgyűjteményeket. Nagyon vártam a környezetismereti társasjáték készítése tanfolyam után ezt a matematikai és logikai játékok készítése tanfolyamot. Ez másabb volt, mint az előző, hiszen ez online volt. A tanfolyam vezetője Balázs Gabriella most is nagyon kedves, segítőkész volt. A videón mindent alaposan elmagyarázott, megmutatott, jól lehetett haladni. A tanfolyamra azért jelentkeztem, mert óvodapedagógusként szerettem volna bővíteni az ötlettáramat. Nagyon jól fogom tudni hasznosítani az itt kapott ötleteket, matematikai, logikai játékokat a mindennapok során. Jelenleg nagycsoportos óvodai csoportom van, és alig várom, hogy kipróbálhassam velük a sok érdekes játékot. Most is lett egy nagy kedvencem.

- Tanfolyam végére nagyon változatos sokfunkciós játékeszközzel lettem gazdagabb, amivel még színvonalasabbá, színesebbé tudom tenni a fejlesztő foglalkozásaimat, eredményesebben tudom majd végezni a pedagógiai munkámat. A megszerzett ismereteket, a játék készletem segítségével, a gyakorlatban is alkalmazni tudom a gyermekek fejlesztésénél.

- Nagyon hasznos, sokoldalú játék gyűjteménnyel lettem gazdagabb , amit tovább tudok majd fejleszteni. Alkalmazni fogom őket további munkám során. Olvasás előkészítés, belső hallás, anyanyelvi nevelés, ritmusérzék fejlődött a játék alkalmával. Csoportomban járó gyerekek többsége nem megfelelő szociokulturális háttérrel rendelkezik, ebből adódóan nyelvi nehézséggel, problémákkal, beszédhibával küzdenek, szegényes szókincsük van, nem tudják választékosan kifejezni magukat a barchoba játékkal, fejleszthettem az anyanyelvi készségüket is. Összegezve: nagyon örültem, hogy sok fejlesztő játékkal ismerkedtem meg, kevés eszközkészlettel, többfunkciós játékokat játszhattam a gyerekekkel, és minden részképesség területüket fejleszteni tudtam. Elengedhettem a fantáziámat, alkotókedvemet kiélhettem. A jövőben is hatékonyan be tudom építeni a megszerzett ismereteket a pedagógiai munkámban, és eredményesebben tudom végezni a pedagógiai munkámat. Az írásomat az egyik kedvenc idézetemmel zárom: „A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű!

------------------------------------------------------------------------

2022. évből:

- A legújszerűbb az volt a számomra, hogy bátran álljak neki játékot készíteni a gyerekekkel együtt. Mindemellett minden egyes játékötlet sok-sok új ötlettel gazdagította módszertáramat. Szerintem maximális az oktató felkészültsége, szaktudása. Mivel ONLINE formában történt az ismeret átadás, aprólékos volt a feladatok magyarázata, eszközkészítés menetének bemutatása. Nagyon megnyerő GABI kisugárzása.

- Korábban vettem már részt „élőben” továbbképzésén, az nagyon tetszett. Kíváncsi voltam, hogyan valósítja meg online, és maximálisan elégedett vagyok, még így is lelkesítő és gondolkodásra sarkalló. Mindig pozitív és biztató. Az eszközök nagyon jók a BOX-ban, figyelemmel, szeretettel készítették össze. A korábbi képzésen készített játékokat is szívesen alkalmazzuk, használjuk a csoportban, nagyon szeretik a gyerekek is. Alapötletnek is kiválóak, akár évszakonként, témakörönként lehet készíteni belőle, tovább lehet gondolni, fejleszteni mindent. Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem a továbbképzésen és elkészíthettem ezeket a szuper játékokat. Az előző, környezetismereti játékok képzésen készített játékokat már a kicsikkel is játszottuk, és nagyon szeretik.

- Nagyon sok fejlesztési területnél alkalmazhatóak ezek a többfunkciós játékok. Jól fejleszthető a gyerekek memóriája, a figyelmük, a kitartásuk, szabálytudatuk, a számlálás, térirányok, sor-, oszlop fogalmak erősítése, egyenletes lüktetés érzékelése, kreativitásuk finommotorika fejlesztése, esztétikai érzék kialakítása...
A gyerekek bevonhatók a játékok elkészítésébe, vágják a kis figurákat. Szeretnek képet ragasztani, ezzel növeljük a játék kedvüket, hiszen nagy örömmel próbálják ki az általuk készített játékokat. A játékkészítés számomra örömteli volt. Mivel amúgy is nagyon szeretek vizuális tevékenységeket végezni, így nagy örömmel töltött el a játékkészítés folyamata és a rengeteg ötlet. Ami nagyon lenyűgözött a képzés során, hogy mennyi, de mennyi mindenbe bele lehet vonni a matematikai tapasztalatokat, és hogy egy játékon belül mennyi más lehetőség van! Szinte minden fejlesztési területhez alkalmazhatók majd az elkészített játékok. Mivel nekem nehézséget okozott, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy kicsit távol állt tőlem a matematikai tapasztalatszerzés, így most bátran kijelenthetem, hogy hatalmas kedvet kaptam hozzá. Egyik kedvencemmé vált ez a terület.

- Volt egy-két játék, aminek az alapszabályát már ismertem, de a továbbgondolásuk, fejlesztésük minden esetben újszerű és nagyszerű volt! Gabi maximálisan felkészült, szakszerű, minden részletre figyel. Felhívja a figyelmet az esetleges nehézségekre, ajánl alternatívákat, nagyon kreatív, segítséget nyújt minden esetben, ha szükséges.

- Az oktató szakmailag felkészült, teljes mértékben megfelelő a felkészültsége és szaktudása. Számomra teljesen újszerűek voltak a tanultak, és nagyon hasznosak lesznek a későbbiekben. Örömmel készítettem a játékokat és a sok új ötlettel kedvet kaptam ennek a területnek az alkalmazására. Sokszínű és ötletekkel teli a továbbképzés, minden fejlesztési területhez alkalmazhatóak a játékok.

- Nagy segítség volt, hogy a továbbképzés online formában volt elvégezhető, mivel saját tempómban tudtam feldolgozni, és az év végi hajrában nem kellett hiányozni a munkahelyemről sem. A képzés olyan érzést váltott ki belőlem, ami erősítette a lelkesedésemet további képzésre való jelentkezésre.
Olyan módszereket, ötleteket kaptam, melyeket nagyon jól tudok használni az óvodai mindennapokban, szabad játékokban és foglalkozásokban egyaránt. A gyerekektől pozitív jelzéseket kaptam az új játékokkal való tevékenykedés során.
Azt hiszem, hogy nem is lehetett volna nagyobb az öröm a játékok végén, amikor azt mondták: „Ez nagyon jó volt!” Kell hozzá egy kis matematika! (ezt egy kisfiú mondta) A gyerekekkel való együtt tevékenykedés rámutatott arra, hogy nem kell mindig kész dolgokkal megkínálni őket, hanem igenis hagyni kell, hogy maguk is találjanak ki ötleteket. Az egyes képesség területek mellett (emlékezet, szerialitás, szándékos figyelem, testséma, síkbeli tájékozódás, relációs szókincs használat, logikus gondolkodás, beszédkészség, beszédértés) fejlődik a kreativitásuk, önbizalmuk, együttműködési képességük is.

- Az oktató által küldött segítő videók, gyakorlati tanácsok, a játékok bemutatása a kiváló szaktudásról ad bizonyosságot a képzésen résztvevők számára. Sok új játékot tanultam. A mindennapi fejlesztő foglalkozások, tanórák menetébe be tudom építeni az elsajátított tanultakat. Köszönöm a lehetőséget, a jövőben szeretnék hasonló képzésekre jelentkezni. A többi téma is érdekel!

Az ALAP Pedagógiai Központ
fenntartója a SZORT Bt.

OM Azonosító
FMK/OM -00600-2009


Mobil: +3630-624-72-73


Ugrás a lap tetejére ...